Skip to main content

این متن با هوش مصنوعی نوشته نشده است! 🧠
اما تصویر بالا توسط Dalle تولید شده است.

حتما شما هم در بخشی از کار خود محتوا یا گرافیکی را با استفاده از هوش مصنوعی تولید میکنید.

شاید لازم باشد بدانید که بر اساس آخرین قوانین اتحادیه اروپا برای استفاده از هوش مصنوعی به نام AI Act که ۲ فوریه قانون آن تصویب شده است، تمامی کسانی که در محدوده اتحادیه اروپا کار تجاری میکنند میبایست در محتوای تولیدی خود مشخص کنند که این محتوا با ماشین تولید شده است.

این موضوع افراد را ملزم میکند که از لحاظ اخلاقی و قانونی خوانندگان خود را مطلع کنند که چه بخشی از متنی که با آن روبرو هستند توسط ماشین تولید شده است.

همچنین نکته مهم دیگر اینکه، بر اساس این قانون محتوای تولید شده توسط ماشین و هوش مصنوعی قابل حفاظت توسط قانون کپی رایت نیست. اما اگر یک انسان محتوای مد نظر را تولید کرده باشد این محتوا تحت کپی رایت قرار می‌گیرد و دیگران اجازه استفاده از آن را نخواهد داشت.

برای طرح های مشترک نیاز است که مشخص کنید که چه بخشی توسط انسان طراحی شده، به عنوان مثال اگر تصویر تماما توسط AI تکمیل شود قابل محافظت نیست اما اگر طرح اولیه توسط AI زده شود و بعد یک انسان طرح را تکمیل کند شامل کپی رایت خواهد بود.

 

علی نادعلیزاده

مدیر اجرایی در تاد - علاقه مند و دنبال کننده‌ی مسایل مربوط به تولید و نشر بازی‌ها، نرم افزارهای آزاد، کارگروهی و رهبری تیم